.hu

Hogyan ellenőrizhetem, hogy egy domain szabad-e még?

A .hu domainek esetében a legbiztosabb, ha az ISZT (Internet Szolgáltatók Tanácsa) által üzemeltetett https://www.domain.hu/ címen ellenőrzi a domain foglaltságát.

Hogyan igényelhetek .hu domaint?

Egy- és kétfaktoros megerősítő eljárásos .hu domain regisztráció

Amennyiben a .hu domain regisztrációs igény egy- vagy kétfaktoros megerősítő eljárással kerül beküldésre, az aláírt igénylőlapot nem kell megküldeni.

Kétfaktoros regisztrációs kérelem elindítását követően az igénylő megadott e-mail címére a Nyilvántartó rendszeréből e-mail érkezik, amely egy ideiglenes URL-t tartalmaz. Az URL-t megnyitva megtekintheti a domain regisztrációs igénylés során megadott adatokat, valamint a regisztrációhoz szükséges nyilatkozatokat – regisztrációs szabályzat, adatvédelmi nyilatkozat.

A szabályzatok és a nyilatkozatok elfogadását követően van lehetőség az igénylés során megadott adatok jóváhagyására, amelyhez egy titkos kód szükséges, amit a kiküldött URL-en található weboldalon szükséges megadni. A kód a második faktorra, a telefonszámra kerül kiküldésre SMS-ben vagy hangbemondással. A titkos kód megadásával ötször lehetséges próbálkozni, és maga a kód kikérésére is öt alkalommal van lehetőség.

Egyfaktoros megerősítő eljárás során – a kétfaktoroshoz hasonlóan – a regisztrációs kérelem elindítását követően az igénylő megadott e-mail címére a Nyilvántartó rendszeréből e-mail érkezik, amely egy ideiglenes URL-t tartalmaz. Az URL-t megnyitva megtekintheti a domain regisztrációs igénylés során megadott adatokat, valamint a regisztrációhoz szükséges nyilatkozatokat – regisztrációs szabályzat, adatvédelmi nyilatkozat. A szabályzatok és a nyilatkozatok elfogadását követően van lehetőség az igénylés során megadott adatok jóváhagyására. Ebben az esetben nincs szükség a második faktorra (telefonszámra kiküldött titkos kód), az URL-en történő jóváhagyás enélkül is elegendő.

Az igénylés megerősítésére 14 nap áll rendelkezésre, ezt követően az igény törlésre kerül.

Az igénylést nemcsak megerősíteni, hanem elutasítani is lehet, amennyiben például helytelen adatok kerültek rögzítésre vagy nem az érintett kezdeményezte azt.

Egy-, illetve kétfaktoros megerősítő eljárásos .hu domain regisztrációt a https://online.integrity.hu/ oldalon lehet igényelni.

Papírmenetes .hu regisztráció

2015. január 12-től nem csak papíralapon, hanem papírmentesen (aláírt igénylőlap nélkül) is lehet .hu domaineket regisztrálni az eddigieknél gyorsabb és egyszerűbb módon. Az elektronikus elfogadónyilatkozat megtételével azonnali, online regisztrációra van lehetőség. Az INTEGRITY elektronikus .hu domain regisztrációs felülete elérhető a
https://online2.integrity.hu oldalon.

Igénylőlapos .hu regisztráció

A papírmentes regisztráció mellett a hagyományos igénylőlap továbbra is használható, ehhez az online kitöltőprogram itt található: https://online.integrity.hu/login.php Itt egy felhasználó regisztrációja után belépve lehetséges új megrendeléseket (új regisztráció, regisztrátorváltás, igénylőváltás, adatmódosítás stb.) leadni. Az adatok kitöltése után a PDF gombra kattintva kinyílik a kitöltött megrendelőlap. Ezt kinyomtatva, aláírva feltöltheti az OnLine felületre, vagy szkennelve e-mailben is eljuttathatja Ügyfélszolgálatunkhoz. Amennyiben lehetséges, digitalizálva, e-mail mellékletként jutassák el számunkra a kívánt dokumentumokat, vagy töltsék fel a domain névhez az OnLine felületen.

A megrendelőlap emellett itt is megtalálható.

Amennyiben a megrendelőlap hiánytalanul és szabályosan ki van töltve, mi elindítjuk a domain regisztrációját, és a megrendelőlapon szereplő adatok alapján kiállítjuk a számlát.

Szerepelhet-e ékezet a domain névben?

Igen. A .hu domainek tartalmazhatják az angol ABC karaktereit (A-Z), számokat (0-9) , illetve kötőjelet (-) valamint 2004 eleje óta a magyar ABC ékezetes karaktereit. Fontos tudni azonban, hogy bár a legtöbb ma használt böngésző képes használni az ékezetes karaktereket tartalmazó domaineket, sajnos az InternetExplorer 6 vagy annál régebbi verziók csak egy kiegészítő bővítmény (plugin) telepítése után tudják kezelni az ilyen neveket (további információk: http://www.domain.hu/domain/szabalyzat/ekezetes.html).

Működni fog a domain www előtaggal és anélkül is? Van ennek plusz költsége?

Igen, működni fog. Hacsak a megrendelő máshogy nem kéri, mi alapesetben mindig úgy állítjuk be a domainhez tartozó DNS-t, hogy www-vel és a nélkül is működjön. Ennek a beállításnak nincs külön díja. Természetesen, ha nem mi szolgáltatjuk a DNS szervereket a domainhez, akkor a DNS kezelője tudja elvégezni ezt a beállítást, ilyenkor hozzá kell fordulni ezzel a kéréssel.

Létrehozhatok aldomaineket a domainemhez? Ha igen, mennyit és mennyibe kerül?

Ha mi biztosítjuk a DNS kiszolgálókat a domainhez, akkor mi tudjuk beállítani a kapcsolattartó személy kérésére az aldomaineket is. Egy domainhez tetszőleges számú aldomain hozható létre. A beállításukhoz elegendő a költségviselő által kijelölt kapcsolattartó személynek a megadott e-mail címről jeleznie, hogy pontosan melyik domainhez milyen aldomaineket, milyen IP címmel hozzunk létre. Az aldomainek beállítása ingyenes.

Fontos, hogy bármilyen DNS beállítást csak írásos kérés (e-mail, postai levél) ellenében végzünk el, és csak akkor, ha azonosítható, hogy a beállítást arra jogosult személy kéri. Ezért például telefonos beállításkérésre nincs mód. Emellett mi csak azt állíthatjuk be, amit a megrendelő kér. Kérjük ezért, hogy minden esetben egyértelműen és pontosan adják meg, hogy melyik aldomainhez milyen IP címet állítsunk be (hosztnév vagy a tárhelyszolgáltató neve nem megfelelő). Amennyiben lehetséges, digitalizálva, e-mail mellékletként jutassák el számunkra a kívánt dokumentumokat.

Nálunk fenntartott domain neveknél, amennyiben a névszervereket mi szolgáltatjuk, ügyfeleink használhatják ingyenes OnLine WebDNS szolgáltatásunkat. A http://webdns.integrity.hu oldalon Önnek bármikor – Ügyfélszolgálatunk közreműködése nélkül – lehetősége van a saját/Ön költségviselésében lévő domain neveihez tartozó DNS rekordok kezelésére (A, MX és CNAME rekordok felvételére, módosítására, törlésére van lehetőség a felületen). Hozzáférési adatokért kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az office@integrity.hu címen.

Mi az a második szintű közdomain?

Egyes .hu domaineket nem lehet regisztrálni, mert arra vannak fenntartva, hogy bárki regisztrálhasson ezek alá a második szintű közdomainek alá is domaint. Ilyen például a .co.hu, .info.hu, .org.hu stb. A második szintű közdomainek teljes listáját itt találja: http://www.domain.hu/domain/szabalyzat/sld.html Az ilyen második szintű közdomainek alá történő regisztráció menete általában megegyezik a közvetlenül a .hu zónába történő regisztrációval, de a regisztráció szabályai némileg eltérnek. Általában kevésbé szigorúak, mint a .hu neveknél, tehát például ha egy domain nem regisztrálható a .hu alá, vagy ehhez tanúsító okiratok csatolása szükséges, második szintű közdomain alá egyszerűbben regisztrálható. A tm.hu második szintű közdomain alá azonban csak olyan domain név választható, ami az igénylő védjegye.

Mire kell figyelnem a megrendelőlap kitöltésekor?

Néhány gyakran előforduló hiba az igénylőlapok kitöltésekor:

  • Kézzel kitöltött megrendelőlapok esetében fontos, hogy minden adat egyértelműen olvasható legyen.
  • Ha magánszemély az igénylő, akkor azonosítónak a személyi igazolvány, útlevél vagy új típusú jogosítvány számot kell megadni, egyéni vállalkozó, cég vagy más szervezet esetén pedig az adószámot. Sem adóazonosító jel, sem TAJ szám, lakcímkártya száma, sem cégjegyzékszám vagy más azonosító nem megfelelő.
  • A megrendelőlapon a legtöbb adat kötelezően kitöltendő. Ahol nincs feltüntetve, hogy annak a mezőnek a kitöltése opcionális, azokat a mezőket minden esetben ki kell tölteni.
  • Ha az igénylő és a költségviselő különbözik, akkor az igénylőnek és a költségviselőnek is alá kell írnia a megrendelőlapot.
  • Költségviselő számlázási címének postafiók nem adható meg.
  • Csak egyértelmű igénylések dolgozhatók fel hibátlanul, azaz a legtöbb esetben a rovatokban csak egy válasz lehetséges, mert esetleges kétes esetekben nem várható el tőlünk, hogy a kitöltő helyett biztosan eldöntsük, melyik adat a helyes. Tehát egy rovatba, mezőbe csak egy adatot vigyenek fel, és ne küldjenek olyan igényt, ahol az igénylőlap valamelyik oldala többször szerepel eltérő, ellentmondó adatokkal. Kivétel: megadható egymás után több valós telefonszám, mert ennek a rögzítésére van lehetőség, és nem számít ellentmondó adatnak.
  • A megrendelőlap keltezés nélkül nem érvényes, kérjük, ne felejtsék el az összes lapon (beleértve a kiegészítő melléklet(ek)et is) feltüntetni a megrendelés dátumát és helyét. Ugyanez vonatkozik az aláírásokra is, mindegyik oldalon szerepelnie kell az igénylő és a költségviselő aláírásának is.
  • Az adminisztratív kapcsolattartó személynek magyarországi postai címmel kell rendelkeznie, és magyar nyelvű kommunikációra képesnek kell lennie.

Mit csináljak, ha nem tudok minden szükséges adatot megadni? Pótolhatom később?

Csak akkor indíthatjuk el a domain regisztrációját, ha hiánytalanul és szabályosan kitöltött megrendelőlap érkezik hozzánk. A regisztrátor nem módosíthat, javíthat a hozzá beérkezett igénylőlapon, tehát utólagos kiegészítésre, pl. telefonos adatközlésre nincs lehetőség. Ilyen esetben kérjük, küldjék el újra az igénylést a kijavított, pótolt adatokkal.

Milyen egyéb dokumentumokra van szükség a regisztrációhoz?

Új .hu igénynél általában nem szükséges a helyesen és hiánytalanul kitöltött megrendelőlapon kívül egyéb, de vannak speciális esetek, amikor igazoló dokumentumokra van szükség:

Személynevek:

Ha az igényelt domain személynév (pl. nagyistvan.hu) és az igénylő neve nem egyezik meg a választott domainnel, akkor csatolni kell egy névhasználati igazolást, amelyben a domainben szereplő nevű személy hozzájárul, hogy a megrendelőlapon feltüntetett igénylő a saját nevére regisztráltassa a domaint. Ezt a nyilatkozatot két tanúnak hitelesítenie kell. Ha az igénylő a saját nevével megegyező domaint szeretné regisztrálni, akkor erre a nyilatkozatra nincs szükség.

A hozzájárulás sablonja letölthető az integrity.hu oldal “Letöltés” menüpontjából, “Névhasználati igazolás” néven.

Amennyiben a név viselője nem tud ilyen nyilatkozatot adni, mert például már meghalt, vagy fiatalkorú, akkor az igénylő és a név viselője közötti kapcsolatot igazoló hivatalos okirat (pl anyakönyvi kivonat, halotti bizonyítvány stb.) másolata szükséges. Második szintű közdomainek alá történő regisztrációkor nem kell igazoló okiratokat csatolni.

Védjegyek, ismert márkanevek:

Ha az igényelt domain védjegyet vagy ismert márkanevet tartalmaz (pl. amd.hu vagy amdprocesszor.hu), akkor csatolni kell a megrendelőlaphoz a védjegy- vagy márkatulajdonos (vagy annak hazai márkaképviseletének) írásos hozzájárulását, valamint egy aláírási címpéldány másolatot, amely igazolja, hogy a hozzájárulást aláíró személy valóban jogosult eljárni a védjegy- vagy márkatulajdonos szervezet nevében. Ha a védjegy- vagy márkatulajdonos magánszemély, akkor aláírási címpéldány helyett egy két tanúval hitelesített igazoló nyilatkozatot kell csatolni. Második szintű közdomainek alá történő regisztrációkor nem szükséges igazoló okiratokat csatolni. AZ ISZT Tanácsadó Testülete által a “A gyaníthatóan megtévesztő vagy jogellenes névigénylések elutasíthatósága” tárgyában hozott elvi állásfoglalását teljes egészében a http://www.domain.hu/domain/tt/elvi_allasfoglalasok/ea_08_2000.html olvashatja el.

A Budapest nevet vagy arra utaló kifejezést tartalmazó domainek:

Budapest Főváros Közgyűlésének rendelete szerint gazdasági, társadalmi, tudományos szervezetek, intézmények, jogi személyek és jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok részére elnevezésükhöz, tevékenységük gyakorlásához vagy működésük folytatásához a Budapest, Budapesti, Buda, Budai, Pest, Pesti, Pest-Buda, Pest-Budai, Budapest Főváros, Budapest Fővárosi, Főváros, Fővárosi megjelölés, illetve név használata a Fővárosi Közgyűlés engedélyéhez kötött. (A rendelettel kapcsolatban részletes információt a http://www.domain.hu/domain/egyeb/egyeb_20030128_1.html oldalon talál.)

Tehát ha a választott domainben szerepel a fenti kifejezések valamelyike és az igénylő nem magánszemély, akkor a Fővárosi Önkormányzat által hozott határozat másolatát kell csatolni, amelyben hozzájárul, hogy az igénylő saját nevére regisztrálja a domaint. Ha az igénylő magánszemély, ilyen határozatra nincs szükség.

Az “olimpia”, “olimpiai” kifejezést tartalmazó igények:

A Nyilvántartó http://www.domain.hu/domain/egyeb/olimpia.html címen lévő oldalán olvasható információk alapján amennyiben a domain név bármilyen szóösszetételben tartalmazza az “olimpia” vagy “olimpiai” kifejezést, abban az esetben a megrendelőlap mellé a Magyar Olimpiai Bizottság hozzájárulását is csatolni kell. Ez a dokumentum a szintén ezen az oldalon olvasható elérhetőségen kérvényezhető.

Mennyi idő alatt kell pótolnom a hiányzó adatokat, dokumentumokat?

Az 1 hónapnál régebbi hiányos igényeket elévültnek tekintjük, így ezekben az esetekben a teljes igénylést újra kell küldeni (a dokumentum(ok)on friss keltezéssel).

Elegendő másolat, vagy eredetiben kell küldeni a dokumentumokat?

Jellemzően minden dokumentumot (megrendelőlap, aláírási címpéldány, igazoló nyilatkozat, névhasználati igazolás, cégbírósági végzés stb.) elfogadunk másolatként is, így ezeket lehet küldeni akár e-mail csatolmányként is. Kivétel azonban az igénylőváltásnál a lemondó nyilatkozat. Ennek csak az eredeti példányát fogadhatjuk el, vagyis ezt személyesen vagy postai úton juttathatják el hozzánk.

Küldhetem a megrendelőlapot elektronikus úton?

Természetesen igen. E-mailben, postai úton vagy személyesen is leadhatja a megrendelőlapot. Arra azonban figyelni kell, hogy .hu domain regisztrációt minden esetben csakis hiánytalanul kitöltött és aláírt megrendelőlap ellenében indíthatunk, tehát ha e-mailben szeretné elküldeni a megrendelőlapot, akkor azt előtte ki kell nyomtatni, aláírni, majd beszkennelni, és az így kapott képet csatolni az e-mailhez. A szkennelés során néha jelentősen romlik a dokumentumok olvashatósága, ezért az igénylést csak akkor tudjuk elfogadni, ha a dokumentumokon kinyomtatás után is minden adat egyértelműen olvasható. Elérhetőségeinkről a http://ugyfelszolgalat.integrity.hu oldalon tájékozódhat.

Leggyakoribb okok, ami miatt nem kerül elindításra egy új .hu megrendelés

1. Nem érkezik aláírt megrendelőlap.

2. Az elküldött megrendelőlapot az igénylő nem írja alá.

3. Papíros megrendelőlap esetén az igénylőlap hiányosan kitöltve érkezik.

4. Az online.integrity.hu oldalunkon generált és Tudásbázisunkból letölthető igénylőlap több oldalba történő szétcsúszása; illetve az eleve 2 oldalas papíros igénylőlap esetén nem minden oldalát látják el aláírással, valamint keltezéssel.

5. A több oldalas igénylőlapnak csak az első, illetve második oldala kerül elküldésre.

6. Az elküldött megrendelőlap és a rajta szereplő adatok, keltezés, aláírás nem olvasható vagy nem látszik (fotó, scannelés rossz minősége miatt).

7. Igénylő és adminisztratív kapcsolattartó esetén több partner kerül megadásra; azonban vagy csak egy természetes személy vagy csak egy jogi személy tüntethető fel minden partner esetén.

Domainregisztrációs Szabályzat 1.2.2.1.

„Az igénylés érvényességének előfeltétele, hogy a domain-igénylő az Igénylőlapon a valóságnak megfelelően, formailag és tartalmilag helyesen, az összes kötelező adatot megadja, továbbá az adatokat és a nyilatkozatokat az Igénylőlapon aláírásával hitelesítse.”

8. Az adminisztratív kapcsolattartó esetén nem magyarországi postacím kerül feltüntetésre az igénylőlapon.

Domainregisztrációs Szabályzat 12.4.

„Adminisztratív kapcsolattartónak csak olyan természetes vagy jogi személy jelölhető meg, aki magyarországi postacímmel rendelkezik, és magyar nyelvű kommunikációra képes.”

9. Bejegyzett jogi személy cégnevét természetes személy igényli.

10. Természetes személy nevét jogi személy igényli.

11. Bejegyzett védjegyre ad le megrendelést az igénylő. Ez a kitétel vonatkozik a védjegy domain névben szóösszetételként való megjelenésére is.

Domainregisztrációs Szabályzat 2.2.1.

„A domain-igénylő a delegálni kért domain nevét a jogszabályok és a Szabályzat keretei között szabadon választja meg, ugyanakkor a lehető legnagyobb gondossággal tartozik eljárni abban a tekintetben, hogy az általa választott domain név, annak igénylése, illetve annak használata más személy vagy szervezet jogait (pl. névkizárólagossághoz fűződő jogát, személyiséghez fűződő jogát, kegyeleti jogát, szellemi tulajdonhoz fűződő jogát stb.) ne sértse. A domain-igénylőtől elvárható, hogy a domain név megválasztása előtt ellenőrizze a cégjegyzéket, illetve a védjegy adatbázist.”

12. Kiskorú gyermeke nevével megegyező domain nevet igényli a szülő/törvényes képviselő.

Domainregisztrációs Szabályzat 1.2.2.2.

„Az Igénylőlapot … kiskorú domain-igénylő esetén törvényes képviselőjének … saját kezűleg, a képviseleti jogának igazolására szolgáló okiratok (a kiskorú születési anyakönyvi kivonata) egyidejű csatolásával kell aláírnia ..”

Előfordul, hogy a kiskorú nevével megegyező domain nevet nem a szülő/törvényes képviselő igényli. Ebben az esetben a születési anyakönyvi kivonaton kívül névhasználati igazolás kitöltése és elküldése is szükséges. A névhasználati igazolást ebben az esetben is a törvényes képviselőnek szükséges adnia a kiskorú gyermeke nevében. Az igazoláson a kiskorú személy születési helyét és idejét, valamint lakcímét szükséges feltüntetni.

13. Természetes személy igénylő adóazonosító jelet ad meg az ’Adószám/Szig.szám’ rovatban.

Domainregisztrációs Szabályzat 13.5.

„A regisztrációs eljárások (igénylés, módosítás, felmondás, átruházás stb.) során az érintettek (domain-igénylő, domain-használó, átruházó, kedvezményezett, adminisztratív kapcsolattartó stb.) jogosultságát, illetve azonosságát a Regisztrátor vagy a Nyilvántartó a tőle elvárható mértékben vizsgálja, aminek alapja elsősorban:

  • a) magánszemély esetén:
    • i) régi vagy új (kártya) típusú személyazonossági igazolvány,
    • ii) útlevél,
    • iii) magyarországi letelepedési engedély,
    • iv) az európai uniós állampolgárságot hitelesen bizonyító okirat;”

A fenti dokumentumokon kívül a jogosítvány száma is feltüntethető az igénylőlapon. Magánszemély esetén a 10 jegyű, 8-as számmal kezdődő adóazonosító jel nem adószám. Adóazonosító jellel Magyarországon minden természetes személy rendelkezik, míg 11 jegyű adósszámal csak az egyéni vállalkozók.

14. Az új .hu igény online.integrity.hu oldalunkon történő leadása esetén a regisztráció elmentését látható képernyőkép kerül aláírva elküldésre. Az regisztráció leadását követően igénylőlapunk – amelyet aláírva szükséges eljuttatni – a felületen pdf formátumban legenerálható.

Mennyi ideig tart egy domain regisztrációja?

Ha megérkezik hozzánk egy érvényes igénylés, mi legkésőbb 3 munkanapon belül elindítjuk a regisztrációját. A regisztráció elindítását követően a .hu domain a technikai ellenőrzést követően azonnal elbírálásba kerül. Ha megfelel a szabályzatnak, “Bejegyzett feltételes használat” státuszú lesz, egyúttal pedig nyilvános meghirdetésre kerül a Nyilvántartó honlapján. Ez a 8 napig tartó nyilvános meghirdetés arra szolgál, hogy ez alatt az idő alatt van lehetősége bárkinek jeleznie, ha úgy véli, hogy a domain regisztrációja neki valamilyen jogos érdekét sérti. Ha senki nem emel kifogást a regisztráció ellen ezalatt a 8 nap alatt, “Delegált”, azaz bejegyzett lesz a domain az igénylő javára. Tehát onnantól, hogy beérkezik hozzánk az érvényes igénylés, várhatóan legkésőbb kb. 11 nap múlva válhat bejegyzetté a domain, de technikailag 1-3 nap múlva már használható lehet. Arról, ha a domain technikailag használhatóvá válik, illetve ha megkifogásolják, e-mailben küldünk tájékoztatást a költségviselőnél megadott e-mail címre.

Mi az a prioritás?

Jelenleg már nem lehet prioritással leadni megrendeléseket. Ilyen módon 2011.06.01. előtt lehetett cégnévvel, védjeggyel, település- illetve országnévvel egyező domaineket regisztrálni, amikor még 14 napig voltak meghirdetve a domainnevek a bejegyzés előtt. A prioritás lerövidítette a bejegyzést, mert igazoló dokumentumokkal a beküldést követően elbírálásba kerültek az ilyen igények és 2-3 nap alatt jegyződtek be.

Van rá lehetőség, hogy a személyes adatok (pl. telefonszám) ne jelenjenek meg a nyilvános adatbázisban?

Nincs. A domainregisztrációs szabályzat 1.2.2.6-os pontja alapján az igénylőlapon kezelt adatok nyilvánosak. Az ezzel kapcsolatos adatvédelmi biztos által hozott állásfoglalást itt olvashatja: http://www.domain.hu/domain/egyeb/adatvedelmi.html Ez alól se díjfizetéssel, se egyéb indokkal kivétel nem tehető.

Jár-e e-mail cím a domainhez?

A domain regisztrációja nem tartalmaz e-mail szolgáltatást, de természetesen rendelhető bármely bejegyzett névhez. MAIL szolgáltatásunk megrendeléséhez kérjük, az http://online.integrity.hu oldalunkon legyen szíves leadni megrendelését.

Hol tudom megnézni, hogy elindult-e a regisztráció?

http://www.domain.hu/domain/domainsearch/ címen valamennyi .hu domain nyilvános adatai elérhetőek. Ha itt rákeres a választott domainre és azt látja, hogy a név regisztrációja folyamatban van, akkor a regisztráció elindult.

Online felületünkön leadott megrendelés esetén a domain minden státuszváltozásáról (igény leadása, igény elindítása, domain technikailag használhatóvá válása) e-mailben küldünk tájékoztatást a költségviselőnél megadott e-mail címre.

Ha a név státusza már: Bejegyzett feltételes használatban, akkor a név felkerült a nyilvános meghirdetési listára (http://www.domain.hu/domain/meghirdetes.html), és technikailag már használható.

Igényelhet-e külföldi személy, szervezet .hu domaint?

Az Európai Unió állampolgárai, magyarországi letelepedési engedéllyel rendelkező magánszemélyek, vagy az Európai Unióban bejegyzett (telephellyel rendelkező) szervezetek regisztrálhatnak .hu domaint. Fontos tudni, hogy az adminisztratív kapcsolattartó személynek minden esetben magyarországi postai címmel kell rendelkeznie, és magyar nyelvű kommunikációra képesnek kell lennie. Az Európai Unión kívüli személyek, szervezetek csak második szintű közdomain alá regisztrálhatnak.

Mennyibe kerül a regisztráció?

Domain regisztrációs díjainkat [árlistánk] tartalmazza.

Hogyan fizessek?

Lehetőség van készpénzben, banki átutalással vagy postai befizetéssel (csekk) is rendezni a díjat. Amennyiben előre kiállított számla alapján átutalással vagy postai befizetéssel kívánja ezt rendezni, kérjük, hogy a közlemény rovatban a befizetésre kerülő számla számát tüntesse fel. Ha nem számla alapján történik a befizetés, akkor a közlemény rovatban a domain neve szerepeljen, illetve, hogy milyen szolgáltatásra és mennyi időre történik a befizetés (pl. valami.hu domain regisztrációja 5 éves fenntartással). Ilyen esetben természetesen minden befizetésről utólag kiállítjuk és postázzuk a számlát.

Előre kell fizetnem?

Amikor beérkezik hozzánk egy érvényes igénylés, mi elindítjuk a regisztrációt/szolgáltatást. A megrendelésben szereplő adatok alapján a költségviselő nevére és címére kiállítunk egy 10 napos határidejű átutalásos (vagy igény szerint csekkes fizetési módú) számlát, és postai úton küldjük el. Ha a számlán található határidőn belül nem történik meg a számla kiegyenlítése, a regisztrációt töröljük.

Több, mint tíz darab .hu regisztráció egyszerre történő, vagy nettó 30.000,- Ft értékű szolgáltatás megrendelése esetén a regisztrációt azonban csak a díjak befizetését követően tudjuk elindítani.

Fizethetek kártyával?

Kártyás fizetésre egyelőre nincs lehetőség.

Fizethetek online?

Online fizetésre egyelőre nincs lehetőség.

Hány százalék az áfa?

A .hu domain regisztráció díjai jelenleg 27% áfát tartalmaznak.

Milyen bankszámlaszámra utaljam az összeget?

Bankszámlaszámunk: 10300002-23405224-00003285 (SWIFT: MKKBHUHB)

További adatokat, részletes céginformációt a [cégismertető] oldalunkon talál.

Kérhetem más nevére a számlát?

Mi a megrendelőlapon költségviselőként feltüntetett névre és címre állítjuk ki a számlát a regisztrációról. Természetesen az igénylő és a költségviselő lehet külön személy/szervezet.

Hibás adatok szerepelnek a számlán, amit kaptam. Mi ilyenkor a teendő?

Kérjük, jelezze e-mailben Ügyfélszolgálatunknak a hibás számla számát, és hogy pontosan mely adatok szerepelnek rajta tévesen, valamint kérjük, adja meg a helyes adatokat. A hiba jellegétől függően vagy helyesbítő számlát küldünk Önnek, vagy a hibás számlát stornózzuk és újat állítunk ki helyette.

Nem kaptam meg a számlát. Miért, és mi a teendő?

Ennek leggyakrabban két oka lehet: vagy hibásan érkezett meg hozzánk a megrendelőlap és a csatolt dokumentumok, ezért a szolgáltatás el sem indult, vagy a posta valamiért nem tudta kézbesíteni a levelet (pl. hibás címre lett elküldve). Ilyen esetekben kérjük, érdeklődjön Ügyfélszolgálatunknál.

Mi az a DNS?

DNS = Domain Name Service, magyar kifejezéssel “névszerver”. Valamennyi .hu domainhez tartoznia kell legalább két (egy elsődleges és legalább egy másodlagos) helyesen konfigurált DNS kiszolgálónak. A DNS-ben lehet megadni többek között, hogy például az adott domainhez hol található a mailszerver, vagy hogy melyik szerveren található a tárhely, ahonnan megjelennek a honlap adatai. Ha a megrendelőlapon nem jelöl meg saját DNS-t, akkor mi biztosítjuk majd a névszervereket a domainhez, tehát a későbbiekben, ha változik a tárterület vagy a levelezés kiszolgáló, akkor azt nekünk kell majd jeleznie, és mi tudjuk a szükséges beállításokat elvégezni.

Nálunk fenntartott domain neveknél, amennyiben a névszervereket mi szolgáltatjuk, ügyfeleink használhatják ingyenes OnLine WebDNS szolgáltatásunkat. A http://webdns.integrity.hu oldalon Önnek bármikor – Ügyfélszolgálatunk közreműködése nélkül – lehetősége van a saját/Ön költségviselésében lévő domain neveihez tartozó DNS rekordok kezelésére (A, MX és CNAME rekordok felvételére, módosítására, törlésére van lehetőség a felületen). Hozzáférési adatokért kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az office@integrity.hu címen.

Mit jelent a technikai ellenőrzés (regcheck)?

.hu domaint csak akkor lehet bejegyezni, ha a domainhez be vannak konfigurálva a DNS-ek. A technikai ellenőrzéssel (regchek-kel) lehet ellenőrizni, hogy a megadott névszerverek elérhetőek-e és megfelelően vannak-e konfigurálva. A technikai ellenőrzést a http://www.domain.hu/domain/regcheck/ címen lehet elvégezni. Az ellenőrzés során sárgával jelölt figyelmeztetések (warning-ok) nem számítanak hibának, de ha pirossal jelölt hibát (error-t) ír az ellenőrzés, akkor jelezni kell a névszerverek üzemeltetőjének, hogy javítsa a hibát. A .hu domainek regisztrációját abban az esetben is el lehet indítani, ha a technikai ellenőrzés nincs rendben. A név bejegyzéséhez azonban elengedhetetlen, hogy a regcheck hibátlan legyen. A hibásan beküldött nevek javítására a 14 nap áll rendelkezésre. Amennyiben 14 napon belül nem történik meg a javítás, a nevet a rendszer automatikusan törli, és újra bárki által regisztrálhatóvá válik. Azért, hogy a nálunk igényelt nevek ne veszhessenek el az esetleges technikai hibák miatt, a hibás neveket az INTEGRITY saját névszervereinek megadásával regisztráljuk és erről e-mailben értesítjük ügyfeleinket a költségviselőnél megadott e-mail címen. Amennyiben visszajelzést kapunk, hogy a hibát kijavították, a név bejegyzett feltételes használatba adása után módosítjuk a névszerver(eke)t a Regisztrációs Rendszerben.

Mennyibe kerül a DNS szolgáltatás?

Valamennyi nálunk regisztrált domainhez ingyenesen biztosítjuk a DNS-eket. Nem nálunk regisztrált domainek esetében azonban a DNS szolgáltatás díjköteles. [Árlista]

Ügyfélszolgálatunknak tömeges (10db rekord felett) DNS módosítást operátori óradíj (4.000 Ft + ÁFA / óra; megkezdett félóránkét számlázva) ellenében áll módjában végezni.

Hogyan irányíthatom a domainemet a tárhelyemre?

A domainhez tartozó DNS beállításokat csak a domainhez megadott elsődleges DNS üzemeltetője tudja beállítani. Ha mi biztosítjuk az elsődleges DNS-t akkor hozzánk kell fordulnia a beállításkéréssel, ha nem mi szolgáltatjuk az elsődleges névszervert, akkor az adott DNS üzemeltetőjét kell megkeresni.

Amennyiben mi adjuk a DNS-t, akkor a beállításkéréseket általában e-mailben célszerű elküldeni a kapcsolattartóként megadott e-mail címről. Kérjük, a levélben minden esetben szerepeljen, hogy melyik domainnél mit, mire állítsunk be. Fontos hogy a domainhez mailszervernek (MX rekordnak) csak hosztnevet lehet megadni, IP címet nem, webszervernek (A rekordnak) pedig csakis IP cím megfelelő. Az, hogy egy domaint “ráirányítsunk” egy tárhelyre, nem csak IP cím (A rekord) beállításával lehetséges. Ha egy URL-t adnak meg (pl. “mutasson a domain a http://www.valami.hu címre), akkor nem A rekordot, hanem ún. redirect-et állítunk be, ami azt jelenti, hogy ilyenkor a látogató böngészőjében a címsor átvált a címnek megadott URL-re.

Nálunk fenntartott domainek esetében lehetőség van díjmentesen egy webes DNS kliens használatára. A http://webdns.integrity.hu oldalon Önnek bármikor – Ügyfélszolgálatunk közreműködése nélkül – lehetősége van a saját/Ön költségviselésében lévő domain neveihez tartozó DNS rekordok kezelésére (A, MX és CNAME rekordok felvételére, módosítására, törlésére van lehetőség a felületen).

Hozzáférési adatokért kérjük foduljon ügyfélszolgálatunkhoz az office@integrity.hu címen.

Adhatok meg saját DNS-t?

Igen. Azonban arra ügyelnie kell, hogy bár a domain regisztrációját akkor is elindítjuk, ha az esetleg az Ön névszerverén még nincsen beállítva, de a bejegyzésére csak akkor kerülhet sor, ha a technikai ellenőrzés (regcheck) hiba nélkül lefut, és erről még idejében értesíti Ügyfélszolgálatunkat, hogy a szükséges intézkedéseket el tudjuk végezni. Ezt ezen az oldalon ellenőrizheti is: http://www.domain.hu/domain/regcheck/

Ha saját DNS-t adok meg, biztosítanak hozzá másodlagos névszervert?

Kérésre igen. Ilyenkor a megrendelőlapon elsődleges DNS-nek az Ön által megadott DNS-t kell megjelölni, másodlagosnak pedig a secondary.dns2.hu-t. Ebben az esetben az elsődleges névszervert úgy kell beállítani, hogy engedélyezve legyen a zónatranszfer a 195.56.65.10 címre.

Van olyan adminisztrációs felület, ahol saját magam irányíthatom a domainemet a tárhelyre?

Igen. Azoknál a domaineknél, amelyek nálunk vannak fenntartva és mi biztosítjuk hozzájuk a névszervereket, a http://webdns.integrity.hu címen érhető el adminisztrációs felület.

A felületen Önnek bármikor – Ügyfélszolgálatunk közreműködése nélkül – lehetősége van a saját/Ön költségviselésében lévő domain neveihez tartozó DNS rekordok kezelésére (A, MX és CNAME rekordok felvételére, módosítására, törlésére van lehetőség).

Hozzáférési adatokért kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az office@integrity.hu címen.

.hu domain regisztrátorváltás

Mi az a regisztrátorváltás?

Ha a domain tulajdonosa úgy dönt, hogy a jelenlegi regisztrátorszervezete helyett rajtunk (vagy esetleg más regisztrátorszervezeten) keresztül kívánja fenntartani a már bejegyzett domainjét, akkor “Regisztrátorváltással” teheti ezt meg.

Kell-e valamilyen dokumentum, vagy hozzájárulás az előző regisztrátorszervezettől?

Nincs szükség hozzájárulásra. A .hu domainek regisztrátorváltásnál csak az új regisztrátorszervezethez kell leadni a szükséges dokumentumokat, és az új regisztrátorszervezet “kéri át” a domaint. Ha a regisztrátorváltás megtörtént és a korábbi regisztrátortól esetleg más szolgáltatást is igénybe vettek (pl. DNS szolgáltatás, webhoszting, mail szolgáltatás), akkor célszerű jelezni a korábbi szolgáltató felé, hogy már nem kívánják igény bevenni a szolgáltatásukat és törölhetik a rendszerükből a domainhez tartozó adatokat, beállításokat.

Milyen dokumentumok kellenek a regisztrátorváltáshoz?

A regisztrátorváltáshoz egy kitöltött, aláírt megrendelőlapot kell eljuttatni hozzánk. A megrendelőlapon kérjük a “regisztrátorváltás” rublikát jelöljék be. Ha a domain igénylője szervezet, akkor a megrendelőlaphoz szükséges mellékelni a szervezet aláírási címpéldányának és bejegyzését igazoló végzésének másolatát. A megrendőlapot aláíró személynek természetesen azonosnak kell lennie az aláírási címpéldányon szereplővel. Ha a domain tulajdonosa magánszemély, akkor a megrendelőlap mellé a hitelesítő nyilatkozatot kell csatolni.

Lehet-e technikai akadálya a regisztrátorváltásnak?

A regisztrátorváltás csak abban az esetben hajtható végre, ha a domainhez tartozó DNS szerverek megfelelően be vannak állítva, és a technikai ellenőrzés (regcheck) hiba nélkül lefut. Ha a megrendelőlapon megjelöl saját DNS szervereket a domainhez, akkor a regisztrátorváltást csak akkor tudjuk elindítani, ha a megadott névszerverekre a http://www.domain.hu/domain/regcheck/ oldalon lévő technikai ellenőrzés nem jelez problémát. Ha nem jelöl meg DNS szervereket a domainhez, akkor mi biztosítjuk azokat. Ilyenkor kérjük, tüntessék fel a megrendelőlap megjegyzés rovatában, hogy milyen rekordokat állítsunk be a DNS-ben.

Lesz-e kiesés a domain elérhetőségében a regisztrátorváltás miatt?

Ha a domain regisztrátorváltásakor nem változik a DNS kiszolgáló, akkor nem várható kiesés a domain elérhetőségében. Ha a regisztrátorváltással egyidejűleg a DNS szolgáltatást is tőlünk kívánják igénybe venni, akkor a regisztrátorváltást akkor indítjuk el, ha megadják nekünk, milyen rekordokat állítsunk be a DNS szerverünkben a domainhez. Ha a megadott rekordok helyesek, akkor a regisztrátorváltás során a kiszolgálók frissülési ideje alatt előfordulhat, hogy egyes kiszolgálók még a régi DNS beállításait használják, mások pedig már az újét. Ennek az átmeneti időszaknak a hossza attól függ, hogy a korábbi DNS-ben milyen frissülési idő volt meghatározva (általában 1 óra és 1 nap közötti érték gyakori).

Ha a jelenlegi regisztrátornál már több évre befizettem a fenntartást és áthozom a domaint, akkor az ott befizetett összeg elveszik?

Mi a domain fenntartását az ISZT-nél nyilvántartott lejárattól számítva tudjuk hosszabbítani, amely eltérhet a régi regisztrátornál lévő előfizetés lejáratától.

Mennyi ideig tart a regisztrátorváltás?

Ha a regisztrátorváltásnak nincs technikai vagy adminisztratív akadálya, általában 2-3 munkanap alatt megtörténik a Nyilvántartó elé történő beküldést követően.

Mennyibe kerül a regisztrátorváltás?

A regisztrátorváltás ingyenes, de legalább 1 éves fenntartás hosszabbítást kell fizetni. Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

.hu domain igénylőváltása

Milyen dokumentumok kellenek az igénylőváltáshoz?

Igénylőváltásnak számít, ha a domain-használó lemond a domain névről egy másik domain-használó számára (delegálás átruházás).

A domain név igénylőváltásához a következők szükségesek:

  • az új igénylő adataival kitöltött, (cégszerűen) aláírt igénylőlap,
  • a régi és az új igénylő aláírási címpéldányának és bejegyzést tanúsító végzésének másolata; vagy magánszemély  esetén a személyi igazolvány másolatot helyettesítő hitelesítő nyilatkozat. A nyilatkozat sablonja letölthető a https://tudasbazis.integrity.hu oldal “Letölthető dokumentumok ” menüpontjából, “Személy azonosság igazoló nyilatkozat (magán személy számára)” néven.
  • eredeti, cégszerűen aláírt, vagy ha a lemondó fél magánszemély, akkor két tanú aláírásával hitelesített lemondó nyilatkozat. A nyilatkozat sablonja letölthető a https://tudasbazis.integrity.hu oldal “Letölthető dokumentumok ” menüpontjából, “Lemondó nyilatkozat (igénylőváltáshoz)” néven. A lemondó nyilatkozatnak csak az eredeti példányát tudjuk elfogadni (szkennelt másolat nem megfelelő), így ezt személyesen vagy postai úton tudják eljuttatni hozzánk. A többi dokumentum lehet másolat is, tehát azokat e-mail csatolmányként is el tudjuk fogadni.

A lemondó nyilatkozat alapján történő igénylőváltásnak (delegálás átruházásnak) egyszeri díja van, ill. 1 éven belül lejáró domainnél legalább 1 évre szóló fenntartás megrendelése szükséges.

Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

Igénylőváltás magánszemély tulajdonos elhalálozása esetén

Magánszemély domain tulajdonos esetén sajnálatosan előfordulhat, hogy az illető elhalálozik; azonban a részére regisztrált domain név továbbra is a nevén marad, mindaddig, amíg a domain névre nem kérnek igénylőváltást kezdeményezni – akár az elhunyt örököse, akár az elhunyt személlyel rokonsági, illetve örökösödési viszonyban nem álló részére. Igénylőváltás megrendelés leadását követően az alábbi dokumentumokat szükséges csatolni:

  • aláírt .hu igénylőlap;
  • halotti anyakönyvi kivonat;
  • az elhunyt születési anyakönyvi kivonata;
  • a lemondó nyilatkozat eredeti példánya – abban az esetben, ha nem az elhunyt örököse igényli a domain nevet. Nyilván az elhunyt a domain névről lemondani már nem képes, ezért ezekben az esetekben az örökös(ök) tehetik meg a nyilatkozatot.

Az elhunyt örökösei a magyar jog szerint lehetnek törvényes, illetve végrendeleten alapuló örökösök. Amennyiben az elhunyt végrendelkezett, az öröklést a végrendelet határozza meg. Alapvetően 3 féle végrendeletet különbözethetünk meg:

  • közvégrendelet, amelyet közjegyző vagy bíróság előtt lehet tenni;
  • írásbeli magánvégrendelet. Ezt a típust csak olyan nyelven lehet tenni, amelyen az elhunyt ért és írni, olvasni tud. Maga a végrendelkező is írhatja, de mással is írathatja.
    Ahhoz, hogy egy írásbeli magánvégrendelet érvényes legyen, különböző kritériumoknak kell megfelelnie:

    • végrendeleti minősége, keltének helye és ideje magából az okiratból kitűnik, továbbá,
    • a végrendelkező azt elejétől végig maga írja és aláírja; vagy
    • két tanú együttes jelenlétében aláírja, vagy ha azt már aláírta, az aláírást két tanú előtt a magáénak ismeri el, és a végrendeletet mindkét esetben a tanúk is – e minőségük feltüntetésével – aláírják; vagy
    • aláírja, és akár nyílt, akár zárt iratként a közjegyzőnél – végrendeletként feltüntetve – személyesen letétbe helyezi.
  • szóbeli magánvégrendelet. Csak nagyon kivételes helyzetben tehető, ha a végrendelkező az életét fenyegető rendkívüli veszélyben van; írásbeli magánvégrendeletet pedig nem tud tenni, vagy csak jelentékeny nehézséggel tehetne.

Ha végrendelet nem készült, az öröklésre a törvényes öröklés szabályai lesznek irányadók. A törvényes öröklés értelmében az elhunyt után elsősorban a leszármazók (gyermekei, unokái) örökölnek. Leszármazó hiányában házastárs vagy bejegyzett élettárs az örökös. Amennyiben sem leszármazók, sem házastársa vagy bejegyezett élettársa nem volt az elhunytnak, abban az esetben a felmenők (szülő, nagyszülő) az örökösök. Ha más örökös nincs, az elhunyt hagyatéka az államra száll.

Előfordulhat, hogy egy domain névnek több használója van, és az egyik tulajdonos halálozik el. Mivel végső soron a használók tulajdonos társak, igénylőváltás esetén elhunyt fél részéről szintén az örököseire szállhat a domain név (a fent említett dokumentumok csatolásával), illetve az elhunyt fél nevében szintén az örökös(ei) mondhatnak le a domainről.

Mennyi ideig tart egy igénylőváltás?

Onnantól, hogy valamennyi szükséges dokumentum megérkezett hozzánk és mi ezeket továbbítottuk a Nyilvántartónak, általában 2-3 napon belül megtörténhet a domain átírása az új tulajdonos javára.

.hu domain fenntartásának hosszabbítása

Hogyan hosszabbíthatom meg a domain fenntartását?

A domain nevek hosszabbítására a fenntartási idő lejárata előtt van lehetőség, és feltétele a fenntartási díjak befizetésének megtörténte. A befizetésre lehetőség van banki átutalással, postai befizetéssel, vagy készpénzben az Ügyfélszolgálatunkon. Átutalásos vagy postai befizetésnél kérjük, a közlemény rovatban feltétlenül tüntessék fel, hogy melyik domain, hány éves hosszabbításáról szól a befizetés. A meghosszabbított szolgáltatásokról számlát állítunk ki a költségviselő részére, melyet átutalásos vagy postai befizetés esetén postán küldünk el.

Kapok értesítést a lejárat előtt?

Igen. A domain lejárata előtti hónapban 3 alkalommal küldünk értesítést a költségviselő által megadott kapcsolattartó cím(ek)re e-mailben. Mindemellett felhívjuk figyelmét, hogy a domain név lejáratát és hosszabbítását célszerű ettől függetlenül figyelemmel követnie, valamint a kapcsolattartó e-mail címében bekövetkező változásokat időben és megfelelő módon bejelentenie, mivel nem tudjuk garantálni, hogy az értesítő e-mailt valóban kézhez kapja-e.

Küldenek csekket vagy számlát a hosszabbításról, ami alapján be tudom fizetni a díjat?

A lejárat előtt nem állítjuk ki a számlát automatikusan, hiszen nem tudhatjuk, hogy Önnek szándékában áll-e meghosszabbítani a domaint, és ha igen, akkor hány évre kívánja most befizetni a hosszabbítást. Természetesen ha jelzi felénk, hogy melyik domaineknél, milyen névre és címre, hány éves hosszabbítást szeretne megrendelni, akkor az alapján kérésére kiállítjuk a számlát, és postai úton elküldjük.

Már felmondásban van a domainem. Meg lehet még hosszabbítani?

Igen, korlátozott ideig van rá lehetőség. Ebben az esetben azonban a hosszabbítási díj mellett egyszeri visszaállítási díjat is fizetni kell. Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

Már “törlés előtti parkolásban” van a domainem. Meg lehet még hosszabbítani?

Igen, korlátozott ideig van rá lehetőség. Ilyenkor viszont már nem visszaállítással és hosszabbítással, hanem újraregisztrálással állítható vissza a domain. Ez azt jelenti, hogy új megrendelőlapot kell leadni hozzá az aktuális adatokkal. Az újraregisztrálás díja 1 éves hosszabbítást is tartalmaz. Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

Mennyibe kerül a hosszabbítás?

Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

Felmondásból való visszaállításnál a visszaállítási díjon kívül legalább 1 éves fenntartás hosszabbítást is fizetni kell.

Nem kaptam meg az értesítőt a lejáratról és felmondásba került a domainem. Ilyenkor is kell visszaállítási díjat fizetnem?

Igen. A hosszabítás és a visszaállítás nem az értesítéstől, hanem a díj befizetésétől függ. A visszaállítási díj a domain visszaállításával kapcsolatos adminisztráció költségeit fedezi, amik akkor is felmerülnek, ha a kapcsolattartó e-mail cím már nem elérhető, esetleg más adminisztrációs vagy technikai hiba folytán nem kapta meg az értesítőt.

Befizettem a hosszabbítás díját, mégis felmondásba került a domain. Miért, és mi ilyenkor a teendő?

Ennek általában két oka lehetséges: vagy valamilyen adminisztrációs hiba folytán nem érkezett meg hozzánk a díj, vagy nem volt azonosítható, hogy a befizetés melyik domainhez vagy milyen szolgáltatáshoz tartozik. Ebben az esetben kérjük, küldje el a befizetést igazoló szelvény (vagy interneten történt átutalás esetében a visszaigazolás) másolatát Ügyfélszolgálatunknak, hogy az azon szereplő név, dátum, tranzakcióazonosító alapján utánanézhessünk, hogy megérkezett-e hozzánk a befizetés.

Több évre megrendelhető, vagy hosszabbítható .hu domain név?

Igen. És ezzel jelentős kedvezményhez juthat. A Nyilvántartónál a .hu domainnevek regisztrálása, hosszabbítása 1 éves periódusokban történik. Ha Ön 1 évnél hosszabb időre szóló konstrukciót választ, akkor mi vállaljuk, hogy a választott időszak alatt a domain név fenntartását évente meghosszabbítjuk a Nyilvántartónál. Abban az esetben, ha a nálunk befizetett időszak előtt más regisztrátorhoz kívánják vinni a domainnevet, akkor az esedékes fordulónapon túl azt nem tudjuk tovább hosszabbítani. A regisztrátorváltás a fenntartási szerződés felbontásának minősül.

Adatmódosítás

Milyen adatokat lehet módosítani?

A domain nevet kivéve gyakorlatilag valamennyi adat módosítható. Igénylőváltásnak minősül ha a domain-használó lemond a domain névről egy másik domain-használó számára (delegálás átruházás).(Lásd: [igénylőváltás]) Ha a domain nevében kíván módosítani, az csak úgy lehetséges, ha regisztráltatja az új nevet.

Hogyan változtathatom meg a domain adatait?

Bizonyos adatok módosítását elegendő e-mailben, a kapcsolattartóként megadott e-mail címről kérni. Ilyen adatok például az igénylő, az adminisztratív kapcsolattartó személy vagy a költségviselő címében, telefonszámában, e-mail címében bekövetkezett változások, vagy a domainhez tartozó elsődleges DNS megváltozása. A domain költségviselőjének nevében, számlázási- vagy számlaküldési címében történt változásokat is elegendő e-mailben jelezni.
Az igénylő nevében vagy azonosítójában bekövetkezett változásokat, vagy az adminisztratív kapcsolattartó személy változását kitöltött, aláírt megrendelőlapon lehet kezdeményezni. Ilyen esetben a változást vagy az aláírási jogosultságot igazoló dokumentumo(ka)t is mellékelni kell.

Mi az igénylő módosításának menete jogutódlás esetén?

Jogutódlás esetén, ha a domain-használó neve és/vagy az azonosítója (adószáma, szig. száma) megváltozik, a domain-használó köteles az adataiban bekövetkezett változást a Regisztrátornak bejelenteni.
A domain-használó adatainak módosításához a következők szükségesek:

  •  az új igénylő adataival kitöltött, (cégszerűen) aláírt igénylőlap,
  • aláírási címpéldány másolat a jogutód részéről,
  • mivel nem lemondás alapján változik meg a domain-használó, hanem például jogutódlás vagy névváltozás következtében, ezesetben nem szükséges lemondó nyilatkozat, hanem a jogutódlást vagy névváltozást tanúsító bírósági, cégbírósági, vagy ennek hiányában egyéb közigazgatási végzés másolatát kell benyújtani az igénylés során.

Jogutódlás esetén az adatmódosítás egyszeri díja fizetendő, valamint emellett a domain legalább 1 éves fenntartás hosszabbítására is szükség van, amennyiben a domain lejárata a módosítás kéréséhez képest 1 éven belül van.

A korábbi fordulónap nem változik, a fenntartás hosszabbítás a korábbi fordulónaphoz képest történik.

Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

Milyen dokumentumokat kell küldeni az adminisztratív kapcsolattartó módosításához?

Ha a megváltozott adat módosítása e-mailben is kérhető, akkor ahhoz nem szükséges semmilyen dokumentumot csatolni. Ilyen esetekben csak az a fontos, hogy a kapcsolattartóként megadott címről érkezzen hozzánk a kérés.
Ha az adminisztratív kapcsolattartó személye változik, akkor új, kitöltött, a domain igénylő által aláírt megrendelőlapot kell benyújtania, amin az új, helyes adatok vannak feltüntetve. Ilyenkor a megrendelőlapon az “egyéb adatmódosítás” rublikát kell bejelölni, valamint mellékelni kell hozzá az igénylő szervezet aláírási címpéldányának másolatát (magánszemély esetén a hitelesítő nyilatkozatot). Hasonló a helyzet akkor is, ha az adminisztratív kapcsolattartó személye nem változik, de a nevében változás történik.

Hol tudom megnézni, milyen e-mail cím van megadva kapcsolattartónak?

A .hu domainek kapcsolattartó személyének e-mail címe nem nyilvános adat, így ezt Ön nem tudja megnézni, és mi sem adhatjuk ki ezt az információt. Ha nem a kapcsolattartóként megadott e-mail címről érkezik hozzánk a kérés, akkor továbbítjuk a levelet a kapcsolattartóként megadott e-mail címre, hogy erősítsék meg a kérést arról a címről.

Mi a teendő, ha már nem működik a kapcsolattartóként megadott e-mail cím?

Ha a kapcsolattartó e-mail cím már nem elérhető, lehetőség van írásban (e-mailben és postai levélben) kérni a módosításokat. Ebben az esetben kérjük, a levélbe feltétlenül írják bele, hogy pontosan melyik domain esetén, melyik adatot mire módosítsuk (akkor is, ha ez esetleg korábban már telefonon vagy e-mailben egyeztetve lett). Az így megfogalmazott levélben szerepelni kell a dátumnak és az aláírásnak, valamint mellékelni szükséges hozzá az igénylő aláírási címpéldányának másolatát (magánszemélyek esetén a hitelesítő nyilatkozatot), ami alapján azonosítható, hogy a kérelmet valóban jogosult személy írta-e alá.

Mennyibe kerül az adatmódosítás?

Az e-mailben is kérhető adatmódosítások ingyenesek, de tömeges, vagy különösen gyakori adatmódosításnál adminisztrációs költséget számolhatunk fel.
Az igénylő módosítása jogutódlás esetén és a domain adminisztratív kapcsolattartó személyének változtatása egyaránt díjköteles.

Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

Felszabaduló nevek

Mennyi idő, amíg felszabadul a domain és újra regisztrálható lesz?

Egy .hu domain a lejárat után először Felmondás státuszba kerül, amit egy Törlés előtti parkolás státusz követ, ezután szabadulhat fel a név. A felmondás státusz 45 naptári napig, a törlés előtti parkolás pedig 60 naptári napig tart, tehát a domain várhatóan a felmondásba tételtől számított 106. napon pontban délben szabadul majd fel. A felmondás és a törlés előtti parkolás alatt a tulajdonosnak lehetősége van meghosszabbítani a domain fenntartását, vagy rendelkezni az átruházásáról.

Mikor adhatok be igényt egy felszabaduló domainre?

A törlés előtti parkolásban lévő nevekre már elfogadunk új igényeket. Fontos tudni azonban, hogy egy felszabaduló névre mi csak a hozzánk elsőnek beérkezett érvényes igényt fogadjuk el, és az alapján indítjuk el a regisztrációt a domain felszabadulásakor.

Ha én adok be elsőnek igénylést egy felszabaduló névre, biztos, hogy én fogom megkapni?

Nem. A felmondásban vagy törlés előtti parkolásban lévő domaineket a tulajdonosuk újraregisztrálhatja/hosszabíthatja vagy rendelkezhet átruházásukról. Ilyenkor a domain név felszabadulására nem kerül sor. Ha a tulajdonos sem a felmondás, sem a törlés előtti parkolás alatt nem rendelkezik a domain hosszabbításáról, akkor a törlés előtti parkolásba tétel dátumát követő 61. napon délben felszabadul a domain. Mi azt tudjuk vállalni, hogy ekkor elindítjuk a hozzánk beérkezett érvényes igény regisztrációját, azonban megeshet, hogy más regisztrátorszervezethez másvalaki is adott be igényt, és ők is pontosan ekkor indítják el a regisztrációt. Ilyen esetekben nem tudjuk garantálni, hogy az általunk beküldött igénylést fogadja majd el elsőnek a regisztrációs rendszer.

Van-e plusz költsége egy felszabaduló név regisztrációjának?

A felszabaduló nevekre érkező kérések nem új .hu domain igénynek számítanak, ezért a regisztrálásuk a fenntartási díjon kívül felárhoz kötött. Ennek ára függ attól, hogy a felszabadulás dátuma hétköznapra, illetve hétvégére vagy ünnepnapra esik. Az aktuális árakról az [árlistánkban] tájékozódhat.

Meg tudom nézni, milyen nevek fognak felszabadulni?

Igen. A mindenkori aktuális lista a http://www.domain.hu/domain/parkolas/abc.html címen érhető el.

Honnan tudhatom meg, mikor szabadul fel egy domain?

http://www.domain.hu/domain/parkolas/abc.html címen látható a “parkolásba tétel ideje”. Ettől az időponttól számított 61. naptári napon pontosan délben várható a domain felszabadulása.

Egyéb kérdések

Úgy gondolom, hogy egy meghirdetésben lévő domain regisztrációja sérti a jogaimat. Mit tehetek?

Ha még a 8 napos meghirdetés alatt van a név, akkor Ön kezdeményezheti az ún. Tanácsadó Testület (továbbiakban TT) állásfoglalását az ügyben. A TT határozata alapján a Nyilvántartó Hivatalnak van lehetősége a domain regisztrációjának visszavonására.

A TT eljárás menete:

TT eljárást csak regisztrátorszervezet indíthat, tehát Önnek valamelyik regisztrátorszervezethez kell írásban eljuttatnia a panaszát, és a panasz jogosságát igazoló dokumentumokat. Majd a regisztrátor kezdeményezheti a TT eljárás elindítását és továbbítja a leadott dokumentumokat a Nyilvántartó Hivatal felé.

Ha egy regisztrátorszervezet kezdeményezte a TT eljárást egy domain regisztrációjával kapcsolatban, akkor nem csak a Panaszosnak, hanem a domain igénylőjének is nyilatkoznia kell, hogy vállalja-e a TT eljárást. Ha az igénylő nem vállalja az eljárást, akkor a panaszt eljárás nélkül megalapozottnak tekinti a Nyilvántartó.

Fontos tudni, hogy a regisztrátorszervezet a hozzá írásban benyújtott panaszt és az igazoló dokumentumokat csak továbbítja a Nyilvántartó felé. Sem a Panaszos felé, sem a Nyilvántartó felé azokat nem véleményezi, a panasz megalapozottságát nem vizsgálja, nem minősíti, és az eljárás kimenetelével kapcsolatban semmilyen garanciát nem vállal.

A TT eljárás menetéről bővebben a [Regisztrációs szabályzat] 9. pontjában olvashat.

Hol olvashatom el a .hu domainregisztrációs szabályzatot?

A mindenkor aktuális regisztrációs szabályzat az ISZT honlapján a http://www.domain.hu/domain/szabalyzat/szabalyzat.html címen található.

Hol ellenőrizhetem, hogy a választott domain nem áll-e védjegyoltalom alatt?

Az EU Védjegy Hivatalának védjegy adatbázisa ahttp://oami.europa.eu/CTMOnline/RequestManager/de_SearchBasic?transition=start&source=Log-in.html&language=en&application=CTMOnline címen érhető el.

Igénylőváltás magánszemély tulajdonos elhalálozása esetén

Bővebb leírást a témával kapcsolatban itt olvashat.

Változások a .hu domain nevek „azonnali törlés”-t eredményező eljárásában

2013. január 1-jével módosult a .hu Domainregiszrációs Szabályzat. Lényeges, érdemi változás a Szabályzat IV. Fejezet 6. pontjában – ’A delegálás visszavonása és törlése’ – történt.

A Szabályzat teljes szövege elérhető a következő linken:

http://www.domain.hu/domain/szabalyzat/szabalyzat.html

A változás értelmében a .hu domain nevek törlésének kérése esetén a nevek a jövőben nem fognak azonnal törlődni. A Szabályzat szerint a domain nevek törlését vagy maga az aktuális domain használó, vagy az aktuális adminisztratív kapcsolattartó kérheti. Ezen adatok lekérdezhetők az ún. whoisból a http://www.domain.hu/domain/domainsearch/ oldalon.

Törlés a domain használó kérése alapján

A domain használó Regisztrátorához intézett teljes bizonyító erejű vagy közokiratba foglalt nyilatkozatával (Szabályzat 6.1. a) pont) mondhat le a domain név használatáról. A domain használó nyilatkozat a alapján a Regisztrátor ’Felmondás, név zónából törölve’ státuszba rakja a domain nevet (45 napra), majd 60 napra a név ’Törlés előtti parkolás’ státszuba, ezzel együtt nyilvános meghirdetésre kerül. A felmondásba kerülést követő 106. napon délben a domain név törlődik és ezzel egyidejűleg újra regisztrálhatóvá válik.

Törlés az adminisztratív kapcsolattartó kérése alapján

A Szabályzat 6.1.d) pontja értelmében az adminisztratív kapcsolattartó abban az esetben kérheti egy domain név törlését, ha „a Regisztrátorhoz intézett teljes bizonyító erejű vagy közokiratba foglalt nyilatkozatával hitelt érdemlően tanúsítja, hogy a domain-használó meghalt vagy jogutód nélkül megszűnt és a domain használati joga másra át nem szállt”. Az adminisztratív kapcsolattartó nyilatkozata alapján a Nyilvántartó a nevet visszavonja, ezzel együtt ’Törlés előtti parkolás’státuszba és nyilvános meghirdetésbe helyezve a nevet. Ezen 60 napos időszak alatt a Szabályzat 6.3 pontja alapján a „domainre kizárólag a szükséges igazolások csatolásával a volt domain-használó vagy a használati jog tekintetében jogutódja vagy az jogosult új igényt benyújtani, aki bizonyítani tudja, hogy a domain igénylésére eredetileg az ő megbízása alapján, illetve kizárólag az ő érdekében vagy használatára került sor”. Ezen pont alapján a 60 napos türelmi időszak alatt vissza lehet delegálni egy visszavont domain nevet.

Az adminisztratív kapcsolattartó által kitöltendő nyilatkozat megtalálható a ‘Letölthető dokumentumok’ menüben ‘Visszavonási nyilatkozat’ néven.

A visszadelegálási eljárás a 6.3. pont második fordulata esetén eljárási díjat von maga után, amelynek összege 20.000 Ft + Áfa. A díjat előre szükséges elutalni az INTEGRITY Kft. felé, viszont a díj sikertelen eljárás esetén sem jár vissza.

Abban az esetben, ha a Szabályzat 6.3. pontja alapján nem történik meg a visszavont domain név delegálása, a domain név törlődik, felszabadul a 60 nap eltetét követően (a 61.napon délben) és újra regisztrálhatóvá válik. Felszabadulás esetére a 60 nap alatt bárki leadhat a domain névre vonatkozóan igényt bármely regisztrátor szervezetnél a felszabadulás időpontjában történő regisztrációra. Az INTEGRITY Kft. felé leadott, felszabadulás esetén történő igényekre vonatkozóan a regisztrációs díjon felül egyszeri adminisztrációs költség is fizetendő, amelynek összege hétköznap történő felszabadulás esetén 3000 Ft + Áfa, hétvégén és ünnepnapon 6000 Ft + Áfa.

Szemléltetésként néhány példa, amely esetben a törlés előtti parkolásban lévő domain nevek esetén nem minősülnek a Szabályzat 6.3. pontja szerint, így az eljárási díj megfizetése nem szükséges.

Példa:

  • 1.) Gipsz Jakab és Társai Kft. hasznalatában van a leggipszesebb.hu domainnév, de nem kérik a hosszabbítását, a név ’Törlés előtti parkolásba’ (parkolópályára) kerül.

Gipsz Jakab és Társai Kft. kéri ezen (parkolópályán lévő) név újraregisztrációját.

Ez az eset a ’Törlés előtti parkolásból’ újraregisztráció, amelynek díja 3360 Ft + Áfa (1 éves hosszabbítást tartalmaz). Amennyiben több évre szeretnék hosszabbítani, abban az esetben a hosszabbítás díja is fizetendő.

  • 2.) Gipsz Jakab és Társai Kft. használatában van a leggipszesebb.hu domainnév, de nem kérik a hosszabbítását, a név ’Törlés előtti parkolásba’ (parkolópályára) kerül.

Közben Gipsz Jakab és Társai Kft. jogutódja a Gipszesebb Jakab Kft. lesz, a jogutód kéri ezen (parkolópályán lévő) név újraregisztrációját.

Ebben az esetben a ’Törlés előtti parkolásból’ újraregisztráción kívül igénylőváltás is történt, ezért a fizetendő díj 3360 Ft + Áfa, illetve az igénylőváltás egyszeri 3000 Ft + Áfás költsége (plussz több éves hosszabbítás esetén a hosszabbítási díj).

  • 3.) Gipsz Jakab és Társai Kft. használatában van a leggipszesebb.hu domainnév, de nem kérik a hosszabbítását, a név parkolópályára kerül.

Viszont a névről Gipsz Jakab és Társai Kft. lemond a Nemgipszes Jakab Kft. javára a domainnévről, kéri ezen (parkolópályán lévő) név újraregisztrációját. A díjak ebben az esetben megegyeznek a 2. példában írtakkal.
A jelzett eljárási díj jogi személyek jogutód nélküli megszűnés esteire vonatkozik. Természetes személy elhalálozása esetén követendő eljárásról részletesen itt olvashat.

 

Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH)

Tájékoztató az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) menetéről

Teljes bizonyító erejű magánokiratnak a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (PP) 325.§ (1) pontja alapján nem csak kizárólag 2 tanú által hitelesített, géppel írt nyilatkozat minősül.

Manapság egyre nehezebb 2 tanú találása a megtett nyilatkozat hitelesítéséhez, ezért az alábbi, a PP által említett jogszabályi helyben megjelölt formákat is ajánljuk Ügyfeleink figyelmébe.

A PP 325.§ (1) a) pontja alapján teljes bizonyító erejű a magánokirat, ha az okiratot a kiállító saját kezűleg írta és aláírta. Ez esetben nincs szükség arra, hogy az okiratot 2 tanú is hitelesítse.

A másik ajánlott és egyszerű mód, ha az elektronikus okiratot az aláíró a Kormány 451/2016. (XII. 19.) rendeletében meghatározott azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással hitelesíti.

Az okiraton legalább az alábbi adatoknak szükséges szerepelni:

Jogi személy esetén:

  • a nyilatkozó neve,

  • adószáma,

  • ajánlott a cím is.

Természetes személy esetén:

  • a nyilatkozó neve, amelynek meg kell egyeznie a záradékban szereplővel,

  • címe,

  • okmányazonosító száma,

  • e-mail címe, amelynek meg kell egyeznie a záradékban szereplővel.

Az AVDH-ról az alábbi oldalon lehet tájékozódni: https://regi.ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/avdh.html

Az AVDH használatához az alábbi oldalt szükséges használni:

https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes

Első lépésként az aláírandó okiratot szükséges kiválasztani, amelyet az oldalon található ablakba lehet húzni; vagy kitallózni a lementett dokumentumok közül a kijelölt ablakban található gombra kattintva:

A következő lépés 2 részből áll:

– a hitelesítés kiválasztása – PDF esetén a Hiteles PDF checkboxot; egyéb formátum esetén az ASiC hitelesítést szükséges választani;

– illetve el kell fogadni az ÁSZF-et.

Az INTEGRITY Kft. az okiratokat pdf és jpg formátumban tudja befogadni.

Fontos tudni, hogy a feltölteni kívánt dokumentumok maximális mérete 200 MB lehet.

A dokumentum elküldése a Feltöltés gomb megnyomásával lehetséges, ekkor a rendszer átirányít a mo.hu ügyfélkapu bejelentkezési oldalára:

Az Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően van lehetőség a hitelesített dokumentum letöltésére, illetve kérhető a dokumentum elérésének URL-jének elküldése a megadott e-mail címre. Fontos tudni, hogy a hitelesített okiratokat az azonosítást követően 24 óráig lehet letölteni, ezt követően automatikusan törlődnek a rendszerből.

Hasznos volt a bejegyzés?

Related Articles