Kezdeményeztem az igénylő/regisztrátorváltást, az azonban még nem történt meg. Mi lehet az oka?
A leggyakoribb probléma általában az e-mail címek miatt van, vagy azért, mert túllépik az ügyfelek a módosítás jóváhagyására adott határidőt.
Regisztrátorváltásnál előfordulhat, hogy az adminisztratív kapcsolatatartói e-mail cím már nem él. Ebben az esetben még a regisztrátorváltás elindítása előtt módosíttatni kell azt a jelenlegi szolgáltatónál egy olyan címre, amelyre biztosan megérkezik a jóváhagyást kérő e-mail, tekintve, hogy ezt az adminisztratív kapcsolattartói e-mail címen kívüli másik címre nem lehet kiküldetni.
További problémát okozhat, hogy az e-mail bár célba ér, de angol nyelvű levélről lévén szó, az ügyfelek vagy nem értik, vagy SPAM-nek minősítik és olvasás nélkül kitörlik.
A domain név zárolt státusza szintén oka lehet a sikertelenségnek.
Igénylőváltás esetén a fő problémát a lemondó nyilatkozat hiánya jelenti. További problémát okozhat, hogy a Regisztrátor által küldött dokumentum vagy egyáltalán nem, vagy nem időben kerül visszaküldésre.
Pénzügyi okból is előfordulhat, hogy nem indul el az igény regisztrációja. A TLD-s igénylő- és regisztrátorváltást is csak akkor tudjuk indítani, ha a regisztráció ára megérkezett hozzánk. Az OnLine felületünkön az igény leadásától bejegyzésig nyomon tudja követni a nevei státuszát, beleértve a pénzügyi státuszokat is (pl. „Számlázva, „Nem fizetett” stb.). Amíg nem érkezik meg a díj, a név „Díjfizetésre vár” státuszban marad. Ha befizette már az összeget, és a felületen úgy tapasztalja, hogy még mindig ebben a státuszban van a név, akkor kérjük, értesítse erről ügyfélszolgálatunkat.
Felmondásban van a domain nevem. Átkérhető még ekkor a név egy másik regisztrátorhoz?
Nem, felmondásban lévő domain név regisztrátorváltására nincsen lehetőség. Ilyen esetben sem tőlünk elvinni, sem hozzánk átkérni nem lehet a nevet. Ha a nevet mégis hozzánk szeretné átkérni, vagy tőlünk elvinni, akkor előtte rendezni kell a visszaállítást, és csak utána kezdeményezhető a regisztrátorváltás. Kivételt ez alól az [átmozgatás] jelent.
Hibás nevet adtam meg igényléskor és az közben bejegyzett lett. Mit tehetek?
A hibás domain név nem javítható, a befizetett összeg más névre nem írható jóvá. A jó nevet regisztráltatni kell.
.co.uk végződésű nevet regisztráltam, azonban e-mailt kaptam, hogy a domainemet felfüggesztették. Mit kell tennem?
A Nominet (.co.uk nevek hivatalos regisztrátora) az újonnan regisztrált neveknél minden esetben validálja az igénylőt. Magyar cégek és magánszemélyek esetében a validálás nem mindig sikeres; ugyanis nem bírnak különbséget tenni pl. a Kft. rövidítés és a Korlátolt Felelősségű Társaság között, illetve nem ismerik az ékezetes betűket. A sikertelen validálásról csak és kizárólag a domain tulajdonos e-mail címére küldenek egy emailt, jelezvén, hogy mi szükséges a validálás elvégzéséhez; illetve erre van egy határidő (kb. 15 nap), amely alatt ha nem történik meg a hiánypótlás, akkor a nevet felfüggesztik mindaddig amíg a kért dokumentumok nem kerülnek elküldésre. A sikertelen validálásról az INTEGRITY Kft. nem kap értesítést, ezért a hiánypótlást az Ügyfélnek szükséges elküldeni a regisztráció során megadott kapcsolattartói e-mail címéről.